Resources
Find journal articles, external publications, and ITN-BUET’s own portfolio of reports and briefs.
পয়ঃবর্জ্য ব্যবস্থাপনার (এফএসএম) প্রাতিষ্ঠানিক এবং আইনী কাঠামোঃ সিটি কর্পোরেশন
আমাদের দেশে নিরাপদ স্যানিটেশন অনুশীলন নিশ্চিত করার কেন্দ্রীয় ধারণাটিকে গ্লোবাল গোল ৬.২ এর সাথে সংযুক্ত করে প্রাতিষ্ঠানিক ও নিয়ন্ত্রক কাঠামোটি তৈরি করা হয়েছে। এই বিভিন্ন প্রসঙ্গে এফএসএম পরিষেবাদি বাস্তবায়নের জন্য প্রাতিষ্ঠানিক ভূমিকা ও দায়বদ্ধতা রেখে- সিটি কর্পোরেশন, পৌরসভা, গ্রামীণ অঞ্চল এবং মেগা-সিটি ঢাকার জন্য আইআরএফ-এফএসএম পৃথকভাবে তৈরি করা হয়েছে।
October, 2017
পয়ঃবর্জ্য ব্যবস্থাপনার (এফএসএম) প্রাতিষ্ঠানিক এবং আইনী কাঠামোঃ পল্লী অঞ্চল
আমাদের দেশে নিরাপদ স্যানিটেশন অনুশীলন নিশ্চিত করার কেন্দ্রীয় ধারণাটিকে গ্লোবাল গোল ৬.২ এর সাথে সংযুক্ত করে প্রাতিষ্ঠানিক ও নিয়ন্ত্রক কাঠামোটি তৈরি করা হয়েছে। এই বিভিন্ন প্রসঙ্গে এফএসএম পরিষেবাদি বাস্তবায়নের জন্য প্রাতিষ্ঠানিক ভূমিকা ও দায়বদ্ধতা রেখে- সিটি কর্পোরেশন, পৌরসভা, গ্রামীণ অঞ্চল এবং মেগা-সিটি ঢাকার জন্য আইআরএফ-এফএসএম পৃথকভাবে তৈরি করা হয়েছে।
October, 2017
পয়ঃবর্জ্য ব্যবস্থাপনার (এফএসএম) প্রাতিষ্ঠানিক এবং আইনী কাঠামোঃ মেগা সিটি ঢাকা
আমাদের দেশে নিরাপদ স্যানিটেশন অনুশীলন নিশ্চিত করার কেন্দ্রীয় ধারণাটিকে গ্লোবাল গোল ৬.২ এর সাথে সংযুক্ত করে প্রাতিষ্ঠানিক ও নিয়ন্ত্রক কাঠামোটি তৈরি করা হয়েছে। এই বিভিন্ন প্রসঙ্গে এফএসএম পরিষেবাদি বাস্তবায়নের জন্য প্রাতিষ্ঠানিক ভূমিকা ও দায়বদ্ধতা রেখে- সিটি কর্পোরেশন, পৌরসভা, গ্রামীণ অঞ্চল এবং মেগা-সিটি ঢাকার জন্য আইআরএফ-এফএসএম পৃথকভাবে তৈরি করা হয়েছে।
October, 2017
পয়ঃবর্জ্য ব্যবস্থাপনার (এফএসএম) প্রাতিষ্ঠানিক এবং আইনী কাঠামোঃ পৌরসভা
আমাদের দেশে নিরাপদ স্যানিটেশন অনুশীলন নিশ্চিত করার কেন্দ্রীয় ধারণাটিকে গ্লোবাল গোল ৬.২ এর সাথে সংযুক্ত করে প্রাতিষ্ঠানিক ও নিয়ন্ত্রক কাঠামোটি তৈরি করা হয়েছে। এই বিভিন্ন প্রসঙ্গে এফএসএম পরিষেবাদি বাস্তবায়নের জন্য প্রাতিষ্ঠানিক ভূমিকা ও দায়বদ্ধতা রেখে- সিটি কর্পোরেশন, পৌরসভা, গ্রামীণ অঞ্চল এবং মেগা-সিটি ঢাকার জন্য আইআরএফ-এফএসএম পৃথকভাবে তৈরি করা হয়েছে।
October, 2017
Institutional and Regulatory Framework for Faecal Sludge Management (FSM): Rurals
The Institutional and Regulatory Framework has been developed with the central notion of ensuring safe sanitation practice in our country, aligned with Global Goal 6.2. The IRF-FSM has been developed separately for city corporations, municipalities, rural areas, and the mega-city of Dhaka – laying out the institutional roles and responsibilities to implement FSM services in these different contexts.
October, 2017
Institutional and Regulatory Framework for Faecal Sludge Management (FSM): Paurashava
The Institutional and Regulatory Framework has been developed with the central notion of ensuring safe sanitation practice in our country, aligned with Global Goal 6.2. The IRF-FSM has been developed separately for city corporations, municipalities, rural areas, and the mega-city of Dhaka – laying out the institutional roles and responsibilities to implement FSM services in these different contexts.
October, 2017
Institutional and Regulatory Framework for Faecal Sludge Management (FSM): Mega city Dhaka
The Institutional and Regulatory Framework has been developed with the central notion of ensuring safe sanitation practice in our country, aligned with Global Goal 6.2. The IRF-FSM has been developed separately for city corporations, municipalities, rural areas, and the mega-city of Dhaka – laying out the institutional roles and responsibilities to implement FSM services in these different contexts.
October, 2017
Institutional and Regulatory Framework for Faecal Sludge Management (FSM): City Corporations
The Institutional and Regulatory Framework has been developed with the central notion of ensuring safe sanitation practice in our country, aligned with Global Goal 6.2. The IRF-FSM has been developed separately for city corporations, municipalities, rural areas, and the mega-city of Dhaka – laying out the institutional roles and responsibilities to implement FSM services in these different contexts.
October, 2017
Policy Brief: Operational/ business model for sustainable fsm services in urban areas of Bangladesh
This Policy Brief presents an operational guideline for establishing effective FSM services in urban areas of Bangladesh. The model has been developed based on a detailed assessment of the existing operation of FSM services in different urban centres of Bangladesh, a review of data/information and experiences of running FSM services in other countries, and through extensive consultation involving all stakeholders.
Publisher(s): ITN-BUET
March, 2017